Методична робота



Учитель повинен свідомо йти в ногу із сучасністю, пройматися і надихатися силами,  що пробудилися в ній. 

                                                                                 А.Дістерверг

Учительські хитрощі (лайфхаки)

      Як скоротити покликання  https://cutt.ly/

      Як швидко завантажити матеріал з YouTube

https://www.ssyoutube.com/watch?v=KPgJYyyL9zU&ab_channel=%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B0  

      Як створити QR – код (платформа «Всеосвіта» - вкладка Інструменти педагога – генератор QR) https://creambee.ru/qr-code-generator/

      Як створити кросворд у середовищі CrosswordLabs                 

            https://crosswordlabs.com/       

      Як конвертувати word у pdf   https://smallpdf.com/uk/word-to-pdf

      Як озвучити презентацію PowerPoint (вкладка записування або показ слайдівзаписати показ слайдів)

      Як конвертувати PowerPoint у відео, або pdf  (вкладка  файлекспортстворити (pdf) відеозаписати звуковий супровідзакрити записстворити відео - зберегти)

  • Хмари слів  https://wordart.com
  • Learningapps - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи

https://learningapps.org/


План вивчення 

передового педагогічного досвіду

вчителя української мови та літератури 

Раденицького ЗЗСО І-ІІ ст. 

ПІХО Тетяни Мар'янівни

№ з/п

Зміст роботи

Форми і методи

Термін

Хто вивчає

І. Організаційно-підготовча робота

1.

Аналіз обєктивних даних про вчителя

Робота з документами

Вересень

ЗДНВР

2.

Вивчення навчально-матеріальної бази щодо викладання предмета українська мови та література

Бесіда, аналіз

До

20.09.2020 р.

 

ЗДНВР

3.

Опрацювати літератури з питань тем учителя, що атестуються

Робота з методичною літературою

До 27.09. 2020

ЗДНВР

4.

Бесіда про збір матеріалів, що характеризують досвід роботи: календарні плани з навчальних дисциплін, розробки уроків з теми, матеріали самоосвіти, фотоматеріали, зразки дидактичних матеріалів

Бесіда

Упродовж навчального року

ЗДНВР

5.

Опрацювати: накази по закладу за останні 3 роки з питання результативності роботи на уроках української мови та літератури

Робота з документами

Січень 2021 р.

ЗДНВР

6.

Надання консультацій відділу освіти,  молоді та спорту Мостиської ТГ

Бесіда

Жовтень

ЗДНВР

ІІ. Надання допомоги вчителю, досвід якого  вивчається

7.

Перевірка навчальної документації

Бесіда, аналіз, узагальнення

Серпень, січень

Директор ЗЗСО, ЗДНВР

8.

Систематично консультувати вчителя із самокорекції досвіду

Консультації

Упродовж року

Керівник МО

9.

Консультації щодо систематизації та узагальнення спостережень

Бесіда

Січень 2021 р.

ЗДНВР

10.

Консультації з підготовки виступів, доповідей, статей

Консультації

Упродовж року

ЗДНВР

ІІІ. Вивчення досвіду роботи вчителя

11.

Вивчити систему роботи вчительки з теми досвіду «Використання інтерактивних методів та технологій на уроках української мови та літератури». Визначити, які форми і методи характерні для  досвіду, що забезпечують високу результативність та ефективність навчання та виховання. Для цього:

·         ознайомитись із календарними планами роботи;

·         ознайомитись з аналізом відвіданих упродовж 2018-2021 р.р. уроків;

·         виступами вчителя на семінарах-практикумах, педагогічних радах, батьківських зборах, на сайті школи (відділу освіти);

·         відвідати та проаналізувати систему уроків вчителя;

·         провести контрольні зрізи знань в окремих класах;

·         вивчити систему роботи вчителя з підвищення науково-теоретичного та методичного рівня.

Спостереження та аналіз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Моніторинг

Протягом року (до 01.03.2021)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

Грудень-січень Лютий

Директор ЗЗСО, ЗДНВР,

члени АК

12.

Епізодичне відвідування уроків у класах різних вікових категорій

Спостереження та аналіз

Упродовж року (До 01.03.2021)

ЗДНВР,

 члени АК

13.

Відвідування позакласних заходів з навчального предмета

Спостереження та аналіз

Упродовж року

ЗДНВР, кл.кер.,

члени АК

14.

Відвідування заходів з виховної роботи

Спостереження та аналіз

Упродовж року

ЗДНВР, кл.кер.

15.

Відвідування заходів спрямованих на роботу з батьками

Спостереження та аналіз

Упродовж року

ЗДНВР, ШМО кл.кер.

IV. Узагальнення та поширення досвіду

16.

Систематизувати та узагальнити зібрані матеріали з досвіду роботи вчителя Піхо Т.М.

Наказ, рішення педагогічної ради

До 01.03.2021

ЗДНВР,

члени АК

17.

Описати досвід роботи вчителя, що атестуються.

Практична робота

До 01.03.2021

ЗДНВР

18.

Результати вивчення досвіду обговорити на педагогічній раді, засіданні атестаційної комісії І рівня

Протокол педради, засідання АК

До 01.03.2021

ЗДНВР,  члени АК

19.

Підготувати матеріали до картотеки ППД

 

До 03.05.2021

ЗДНВР

20.

Доручити вчителю підготувати виступи на січневому засіданні педагогічної ради, засіданні АК

Бесіда

До 28.01.2021

ЗДНВР

V. Впровадження досвіду в практику роботи вчителів

21.

Ознайомлення вчителів школи з формами та платформами для дистанційного навчання (про організацію дистанційного навчання)

Виступ на педраді

Листопад 2020

ЗДНВР

22.

З досвіду роботи. Учительські лайфхаки (інтерактивні завдання)

В рамках методичного тижня

Лютий 2021

ЗДНВР

Формування мотивації навчальної діяльності

Підвищення ефективності навчання






Завдання для дистанційного навчання під час карантину 13.03-03.04
Українська мова
6 клас

1.    Опрацювати § 53, с. 168-170. Виконати вправи 440,441,446, 447 (усно).
2.    Опрацювати § 54, с. 170-174. Виконати вправи 453, 455, 458, 462, 461 (усно).
3.    Опрацювати § 55, с. 175-177. Виконати вправи 466, 467, 469.
4.    Опрацювати § 56, с. 177-179. Виконати вправи 475 (усно), 478, 481 (ІІ).

7 клас
1.     Опрацювати § 33, с. 123-125. Виконати вправи 333, 341, 342.
2.     Опрацювати § 34, с. 127-129. Виконати вправи 349, 350.
3.     Опрацювати § 35, с. 130-131. Виконати вправи 362, 364.
4.     Опрацювати § 36, с. 131-134. Виконати вправи 367, 370, 373, 374.
5.     Опрацювати § 37, с. 134-136. Виконати вправи 376, 383.

8 клас
1             1. Опрацювати § 30, с. 138-140. Виконати вправи 307, 308, 309.
               2. Прочитати рубрику «Моя сторінка».
3             3. Опрацювати § 31, с. 144-140. Виконати вправи 312, 313, 314.

9 клас
1             1. Прочитати рубрику «Моя сторінка».
2. Опрацювати § 29, с. 166-168. Виконати вправи 360, 361, 362, 367.   
3             3. Написати 3-4 аудіодиктанти за збірником О.Авраменка для підготовки до ДПА з української мови (9 клас). За потреби виконати аналіз допущених помилок.


Українська література
6       Клас
1.    Прочитати твір Ярослава Стельмаха «Химера лісового озера…».
2.    Знати сюжет твору.
3.    Письмово в зошиті поділитися своїми враженнями про прочитане.


7       клас
1.      Позакласне читання. Прослухати аудіокнигу Степана Васильченка «Приблуда».                     
2            2. Прочитати новелу Л.Пономаренко «Гер переможений». Опрацювати матеріал підручника.
3            3. Скласти 12 тестових завдань за прочитаним твором.

8 клас
1.     Дочитати повість Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». Письмово охарактеризуйте особливості повісті.
2.     Підготувати усну цитатну характеристику образів Славка Беркути, Юлька Ващука, Лілі Теслюк, Стефка Вуса.
3.     Повторити із теорії літератури: новела, оповідання, повість.


9  клас
1.     Вивчити напам’ять уривок з послання «І мертвим, і живим…», який найбільш є актуальним до сучасного моменту історії України.
2.     Написати есе на тему «Поетичне звернення Тараса Шевченка  в контексті 21 століття».
3.     Прочитати поему «Катерина», «Наймичка» Т. Шевченка.
4.     Скласти план порівняльної характеристики головних героїнь – Катерини та Ганни, дібрати відповідні цитати.
5.     За бажанням створити мультимедійну презентацію до теми.






З досвіду роботи  "Використання проблемного навчання на уроках української мови та літератури" 

З досвіду роботи "Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури" 

Брошура. Методичні рекомендації

Педагогічні читання. Розвиток творчого потенціалу педагога на етапі сучасного розвитку суспільства

Урок відкритої думки 8 кл.

Контрольні роботи 5 кл.

Контрольні роботи 6 кл.

Контрольні роботи 7 кл.

ТЕСТИ за темою «Правопис прислівника»

1. Визначте, у якому рядку всі слова –  прислівники:
А рішуче, навпаки, вчетверо, повеселішало;
Б жартома, ясно, дякуючи, наввипередки;
В спідлоба, пиріжки, близько, навпростець;
Г пішки, власноруч, заздалегідь, тонко.

2. Укажіть рядок, у якому всі прислівники слід писати разом:
А (аби) хто, (де) далі, (до) пізна, (чи) мало;
Б (де) небудь, (уві) сні, (по) одинці, (на) раз;
В (по) перше, (що) найширше, (на) весні, (на) вагу;
Г (без) смаку, (на) решті, (з) ліва, так (то).

3. Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку:
А (по) середині, (ані) звідки, (де) далі, (вряди) годи, (де) небудь;
Б (за) видна, (рано) вранці, (по) друге, як (от);
В (по) латині, (будь) куди, (по) вашому, давним (давно);
Г (часто) густо, (на) пам'ять, (з) низу, (під) силу.

4. Які прислівники пишуться через два дефіси?
А кінець (кінцем), будь (що) будь, раз (у) раз, (аби) як;
Б хоч (не) хоч, де (не) де, всього (на) всього, пліч (о) пліч;
В рік (у) рік, пліч (о) пліч, (з) діда (прадіда), (казна) коли;
Г добре (добре), коли (не) коли, без (кінця) краю, (з) дня (на) день.

5. Визначте, у якому рядку всі прислівники пишуться з НЕ окремо:
А (не) ухильно, (не) нароком, (не) досить, (не) варто;
Б (не) давно, (не) вигідно, (не) щодавно, (не) гайно;
В (не) минуче, (не) рано, (не) покоїтись, (не) легко;
Г (не) дуже, (не) цілком, (не) зовсім, (не) варто.

6. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться з -н-:
А спокійн...о, відмін...о, послідовн...о, негативи...о;
Б безладн...о, таємн...о, непоган...о, віддай...о;
В доречн...о, старан...о, гостин...о, закон...о;
Г гуман...о, безжурн...о, ритмічн...о, незмін...о;

Контрольні роботи 8 кл.

Контрольні роботи 9 кл.


ТВОРЧІСТЬ Т.ШЕВЧЕНКА
Варіант I
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Визначте, кому адресоване послання Т. Шевченка «І мертвим, і живим…».
А українським кріпакам;                          Б ліберальному панству;
В царському уряду;                                   Г літераторам різних напрямків.
2. Головна думка поеми Т. Шевченка «Кавказ»:
А засудження загарбницької політики царського уряду;
Б захоплення історією, міфологією народів Кавказу;
В уславлення мужності горців, краси кавказької природи;
Г засудження агресії горців.
3. Використання художнього прийому сну в однойменній поемі  «Сон» Т.Шевченка дало авторові змогу:
А уникнути розкриття гостро-соціальних проблем;
Б звільнити себе від потреби розкриття реальної дійсності;
В показати всю панораму суспільного життя Російської імперії ХІХ ст. та перейти від конкретики до найвищого узагальнення;
Г передати настрій і почуття героя, свій внутрішній психологічний стан, а також висловити власні думки щодо існуючої соціальної несправедливості.
4. Заклик до боротьби за національне і соціальне звільнення
…Борітеся – поборете, Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава і воля святая!...    звучить у творі          Т. Шевченка:
А «Гайдамаки»;     Б «Великий льох»;     В «Кавказ»;      Г «І мертвим, і живим…»
5. У творі «Гайдамаки», зустрівшись на побаченні з Оксаною, Галайда мріяв, як він з коханою …
А будуть щасливо жити;                           Б не наймитуватимуть у панів;
В вирушать у подорож славетними шляхами Гайдамаччини;
Г ніколи не горюватимуть.
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
1.     Назвіть основні теми ранньої творчості Т. Шевченка. Назвіть твори.
2.     Розкрийте образ «землячків» у поемі Т. Шевченка «Сон» та посланні «І мертвим, і живим…».
Високий рівень
(Змістовна, цікава та
грамотна відповідь оцінюється в 3 бали.)
Виконайте одне із завдань.
А Напишіть тези до теми: «Жіноча доля у творах Шевченка та різні типи й способи її втілення».
Б Підтвердіть або спростуйте думку: «Життя Т. Шевченка — подвиг», навівши відповідні аргументи.

ТВОРЧІСТЬ Т.ШЕВЧЕНКА
Варіант II
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Провідною думкою послання Т. Шевченка «І мертвим, і живим…» є:
А утвердження сили знань, навчання;
Б утвердження того, що становище кріпаків можна змінити революційним шляхом;
В засудження панів-лжепатріотів, їхнього комплексу меншовартості;
Г засудження царських прислужників, кріпосників і самої царської влади.
2. З’ясуйте ідейну, композиційну та художню роль сміху у творі Т.Шевченка "Сон" ("У всякого своя доля..."):
А розважання, відволікання від надто серйозних проблем;
Б прийом знищення, заперечення, гострого висміювання й глумління над світом насильства і зла (сатира);
В дотримання традицій бурлескно-травестійного жанру;
Г традиційний прийом для української літератури.
3. Вкажіть, у чому виявляється гуманістичне звучання поеми Т.Шевченка "Наймичка":
А у зображені жінки, яка, попри всі конфлікти суспільства, змогла достойно прожити життя у родині, виховуючи дитину;
Б у глибокому розкритті складного образу жінки-матері - міри трагізму її долі та духовної величі та натури;
В у чуйному ставленні до людей та детальному описі сільського родинного життя;
Г у пафосному звеличенні подвигу жінки-матері.
4. Рядки з поеми Тараса Шевченка «Кавказ» «Слава! Хортам, і гончим, і псарям, і нашим батюшкам царям, слава» пройнято:
А їдким сарказмом;                        Б урочистим пафосом;
В легкою іронією;                          Г вірнопідданськими почуттями до царя. 
5. Свій твір «Гайдамаки» письменник присвятив людині, яка безпосередньо брала участь у його викупі з кріпацтва:
А В.Григоровичу;    Б К.Брюллову;        В В.Жуковському;       Г І.Сошенку.
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
1.  Порівняйте образи головних героїнь поем Т. Шевченка «Катерина» й «Наймичка», знайдіть у них спільне та відмінне.
2.   Визначте основні сюжетні лінії поеми «Гайдамаки» та їх елементи.
Високий рівень
(Змістовна, цікава та грамотна відповідь оцінюється в 4 бали.)
Виконайте одне із завдань.
А Напишіть тези до те
ми: «Національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «трьох літ» і суворість авторської оцінки історичних діячів».
Б Зробіть ідейно-художній аналіз улюбленого вірша Т. Шевченка (або уривка з поеми).


Немає коментарів:

Дописати коментар